In-Store Analytics

In-Store Analytics

Analizuj zachowania klientów swojego sklepu i zwiększaj sprzedaż z systemem In-store Analytics od Bosch

Systemy monitoringu wizyjnego w obiektach handlowych kojarzone są najczęściej z ochroną ludzi i mienia. Okazuje się, że monitoring może też bardzo skutecznie wspierać procesy biznesowe. System analizy obrazu In-store Analytics, opracowany przez firmę Bosch, pozwala monitorować i analizować ruch klientów w sklepie. Dzięki temu stał się skutecznym narzędziem maksymalizacji wyników sprzedaży.

Wyniki sprzedaży sklepu stacjonarnego w dużym stopniu zależą od sposobu rozmieszczenia towarów w odpowiednim miejscu sklepu, na odpowiednim poziomie na półce i w odpowiedni sposób. Od przemyślanej ekspozycji zależy to, czy potencjalny klient w ogóle zauważy produkt, czy dotrze do właściwej półki i trafi wzrokiem na towar, na który chcemy kierować jego uwagę.

In-Store Analytics

Kamery Bosch monitorują ruch klientów w sklepie

Rozplanowanie powierzchni handlowych ma jeden cel: umożliwienie klientom szybkiego dotarcia do towarów, na których sprzedaży najbardziej nam zależy. Jednak zaplanowane przez nas sposoby kierowania ruchem i sterowania uwagą klientów mogą okazać się mniej skuteczne, niż oczekiwaliśmy.

Częstą przyczyną jest to, że klienci lubią chodzić własnymi drogami – jak spacerowicze, którzy zamiast korzystać z wyznaczonych w parku ścieżek, wydeptują własne w poprzek trawników. Aby móc dokonać skutecznych, czyli zwiększających sprzedaż, zmian miejsca i sposobu ekspozycji towaru, najpierw musimy dowiedzieć się, w których obszarach panuje największy ruch, gdzie tworzą się kolejki, a które obszary sklepu są przez klientów omijane. Idealnym narzędziem do realizacji tego zadania są kamery Bosch oraz system In-store Analytics.

Zapis wideo i jego analiza pozwalają dokładnie policzyć klientów odwiedzających sklep i jego poszczególne stoiska w określonych porach, dniach tygodnia czy okresach roku. Dowiemy się, ile czasu spędzają oni
w konkretnych częściach sklepu i jakimi trasami się przemieszczają.

Dysponując danymi o zachowaniach klientów, będziemy mogli wprowadzać zmiany w ustawieniu stoisk, czyli lokalizacji towarów i śledzić na bieżąco efekty tych zmian.

Analiza obrazu skraca kolejki i poprawia obsługę klientów

Dostarczana przez system In-store Analytics wiedza o natężeniu ruchu klientów w określonych obszarach sklepu w określonych dniach tygodnia i porach dnia, jest bezcenna dla kadry menadżerskiej. Dysponując takimi danymi już po kilku tygodniach można precyzyjnie planować liczbę niezbędnych pracowników obsługi klienta, kasjerów czy pracowników ochrony. Wszystko po to, aby zapewnić jak najwyższy standard obsługi, a w efekcie pozyskać zaufanie klientów i zachęcić ich do ponownego odwiedzenia sklepu.

W systemie In-store Analytics informacje na temat liczby i rozmieszczenia klientów w sklepie są analizowane oraz udostępniane w czasie rzeczywistym w formie raportów liczbowych i wizualizacji. Dzięki temu możliwa jest błyskawiczna reakcja na powstające zapotrzebowanie (np. dodatkową obsługę czy konieczność zredukowania kolejki przez otwarcie kolejnej kasy). Posiadając odpowiednie uprawnienia, możemy uzyskać dostęp do tych danych z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy urządzenie podłączone do internetu.

95%

z taką dokładość systemu In-store Analytics określa dane temat liczby klientów i ich ruchu w sklepie

In-store Analytics: dokładny, dyskretny i skalowalny

Dane na temat liczby klientów i ich ruchu w sklepie pozyskane dzięki kamerom oraz systemowi In-store Analytics odznaczają się dokładnością sięgająca 95%. Są pewną podstawą do podejmowania decyzji biznesowych.

Zbieranie danych odbywa się w sposób dyskretny i nienaruszający prywatności klientów sklepu. Informacje o rozmieszczeniu klientów są przesyłane do analizy niezależnie od strumienia wizyjnego,
co zapewnia pełną klientom anonimowość.

System nie wykorzystuje wizerunku klientów, jedynie dane liczbowe generowane przez kamery.

Funkcje analityczne kamer Bosch to przykład tzw. przetwarzania brzegowego (edge computing), czyli wstępnej obróbki danych jeszcze przed ich wysłaniem do chmury obliczeniowej (cloud computing). Każda kamera jest jednocześnie rejestratorem i urządzeniem analitycznym. Nie potrzebujemy fizycznego serwera do zbierania i obróbki danych, nie musimy tworzyć skomplikowanej infrastruktury IT. W efekcie rozszerzanie systemu opartego na urządzeniach marki Bosch jest bardzo łatwe – odbywa się poprzez dodawanie kolejnych kamer.