Bosch raport roczny 2024
Nasze ambicje
Jeśli chcemy zmieniać rzeczy na lepsze, zarówno globalnie, jak i lokalnie, musimy wyznaczyć cele, które motywują, inspirują i przynoszą korzyści zarówno jednostce, jak i całemu społeczeństwu. Przedstawiamy nasz raport roczny za 2024 rok.
Stefan Hartung, prezes globalnego zarządu Robert Bosch GmbH
"W roku 2024 znacząco poprawiliśmy zarządzanie kosztami, struktury i portfolio. Utrzymujemy ambitne cele, aby dalej się rozwijać i wzmacniać naszą niezależność finansową. Szczególnie w dzisiejszym niestabilnym otoczeniu globalnym, nasza Strategia 2030 wytycza drogę, która najpóźniej za pięć lat pozwoli nam znaleźć się w gronie trzech wiodących dostawców na naszych kluczowych rynkach".
Rafał Rudziński, prezes spółki Robert Bosch i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce
"Wyzwania społeczno-gospodarcze i geopolityczne wpłynęły na nastroje konsumenckie i inwestycyjne w Polsce. Osłabienie rynków we wszystkich naszych sektorach doprowadziło do spadku sprzedaży w Polsce, przy czym sektor technologii dla przemysłu (Industrial Technology) i sektor rozwiązań grzewczych i dla budownictwa (Energy and Building Technology) najbardziej to odczuły. Pomimo wszystkich wyzwań pozostajemy zaangażowani w rozwój naszej działalności w Polsce".
Bosch na świecie
Grupa Bosch kontynuuje realizację swojej ambitnej Strategii 2030, której celem jest wzmocnienie konkurencyjności firmy, pomimo wyraźnego spowolnienia wzrostu w 2024 roku, spowodowanego sytuacją rynkową. W 2024 roku firma osiągnęła przychody w wysokości 90,3 mld euro, co oznacza spadek o 1,4% w porównaniu z rokiem poprzednim, a po uwzględnieniu różnic kursowych – spadek o 0,5%. Zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) wyniósł 3,1 mld euro (2023: 4,8 mld euro), co przekłada się na marżę EBIT na poziomie 3,5%.
Bosch w Polsce
W 2024 roku Grupa Bosch w Polsce osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż w wysokości ponad 1,7 mld euro (7,5 mld zł), co oznacza spadek o 1,5% w euro i 6,6% w złotych w porównaniu z rokiem 2023. Całkowita sprzedaż netto, w tym sprzedaż firm nieskonsolidowanych i dostawy wewnętrzne, wyniosła 3,1 mld euro (13,2 mld zł). Jest to wzrost o 5,4% w euro, ale spadek w złotych o 0,1% w porównaniu do roku poprzedniego.